PRICING POLICY

PRICING POLICY
Стратегия ценообразования
Методы установления фирмами цен на свою продукцию. Согласно теории, в условиях совершенной конкуренции фирмы являются пассивными участниками рынка (см. Price taker) и устанавливают цену, которая обычно соответствует предельным издержкам производства. В условиях монополии или монополистической конкуренции фирма сначала определяет объем своего производства, а только потом устанавливает цену, по которой она сможет реализовать произведенную продукцию. На практике, однако, фирмы опираются на приближенные расчеты, а не на точную оценку предельного дохода и издержек. Ценообразование по принципу «издержки плюс», например, заключается в определении средних издержек производства единицы продукции, к которым добавляется маржа прибыли, размер которой зависит от конъюнктуры рынка (см. Cost-plus pricing).

Новый англо-русский словарь-справочник. Экономика. — М.: Флинта, Наукa. . 2010.

Игры ⚽ Поможем сделать НИР

Смотреть что такое "PRICING POLICY" в других словарях:

  • pricing policy — / praɪsɪŋ ˌpɒlisi/ noun a company’s policy in giving prices to its products ● Our pricing policy aims at producing a 35% gross margin …   Marketing dictionary in english

  • pricing policy — / praɪsɪŋ ˌpɒlisi/ noun a company’s policy in giving prices to its products ● Our pricing policy aims at producing a 35% gross margin …   Dictionary of banking and finance

  • pricing policy — method offered by manufacturers on how to set prices on their products …   English contemporary dictionary

  • Dumping (pricing policy) — This article is about the economics term. For industrial relations and social justice issue, see Social dumping. For the tax avoidance term, see SUTA dumping. In economics, dumping is any kind of predatory pricing, especially in the context of… …   Wikipedia

  • pricing — pric‧ing [ˈpraɪsɪŋ] noun [uncountable] 1. COMMERCE the prices of a company s products or services in relation to each other and in relation to those of their competitors, and the activity of setting them: • Aggressive pricing (= cheaper prices… …   Financial and business terms

  • pricing — pric|ing [ˈpraısıŋ] n [U] the act of deciding the price of something that you sell ▪ a competitive pricing policy …   Dictionary of contemporary English

  • pricing — UK [ˈpraɪsɪŋ] / US noun [uncountable] business decisions that a company makes about the prices it charges for goods or services The banks are revising their pricing policy …   English dictionary

  • Pricing strategies — for products or services include the following: Contents 1 Competition based pricing 2 Cost plus pricing 3 Creaming or skimming 4 Limit pricin …   Wikipedia

  • Congestion pricing — Typical traffic congestion in an urban freeway. Shown here I 80 Eastshore Freeway, Berkeley, United States …   Wikipedia

  • Road pricing — is an economic concept regarding the various direct charges applied for the use of roads. The road charges includes fuel taxes, licence fees, parking taxes, tolls, and congestion charges, including those which may vary by time of day, by the… …   Wikipedia

  • Transfer pricing — refers to the pricing of contributions (assets, tangible and intangible, services, and funds) transferred within an organization. For example, goods from the production division may be sold to the marketing division, or goods from a parent… …   Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»